Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Wino owocowe nie fermentuje , wysokie blg
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam wszystkim , Ogólnie to pierwszy mój post na temat wina . Jestem początkujący w wyrobie win domowych . Mam problem z winem owocowym dokładnie ( Jabłkowo- rodzynkowo-pigwowe+ dzika róża ). 

Winko nastawiłem 10 grudnia . Na początku miało 17blg . 15 grudnia blg spadło do 10Blg więc dodałem cukru 1,20kg cukru i 250ml wody ( syrop cukrowy ) po dodaniu cukru wskazało 15blg . 22 grudnia sprawdziłem blg i było 7blg wino bardzo słabo pracowało ( prawie w ogóle zero fermentacji )więc dodałem cukru 1,40 kg ( rozpuściłem w ściągniętym winie )  i  podniosło się do 13 blg . Stwierdziłem po przeczytanych jakiś postach  necie że warto dać nowe "świeże " drożdże . Więc tak zrobiłem , kupiłem nowe drożdże typu Fermivin PDM . Zrobiłem tak jak pisało na opakowaniu + zahartowałem winem  ( po łyżce w ina co 15 min , parę łyżek ) . Po dodaniu do gąsiora winko zaczęło ładnie pracować i fermentowało tylko kilka dni . 29 Grudnia sprawdziłem Blg przed dodaniem cukru było 11BLg i dodałem cukru 150g po dodaniu nic się nie podniosło również było 11blg . I problem polega na tym że od 29 grudnia albo parę dni wcześniej wino praktycznie nie pracuję ( chyba że przemieszam albo poruszam gąsiorem to pracuje parę minut ) i cały czas jest 11Blg nic nie spada . Łącznie do wina dałem 6kg cukru i 12 l wody , 5l soku jabłkowego ( wyciśniętego przez praskę ) 0,5 dzikiej róży , 1,20 pigwy i 1,5kg rodzynek . Balon 25l , oczywiście na starcie fermentacji dodałem drożdże szlachetne uniwersalne i dodawałem pożywkę ( jak napisano na opakowaniu . Problem jest w tym że chciałem uzyskać mocniejsze winko , a winko już nie pracuje i ma 11Blg . Myślę że może gdzieś popełniłem błąd z braku niewiedzy ... Przepraszam za długi post i jeżeli będzie coś nie zrozumiałe i proszę o poradę . Pozdrawiam