Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Nastaw nie ruszył. Pomóżcie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam.

Prosze was o poradę. Nastaw z 10kg czerwonych winogron, nastawiony 4dni temu. Dodany syrop 1l wody z 2kg cukru, drożdże aktywne Browin, i cała pożywka Zamojscy. Wszystko zamknięte w pojemniku fermentacyjnym. Blg 19. Nastaw nie chce pracować, bulgocze raz na pare godzin. Ja zaglądam do środka to czuć lekko zapach fermentacji i owoce robią czop na górze, przemieszałem je pare razy. Podpowiedzcie czy już się martwić i coś działać czy czekać? Kolega ma nastaw tak samo z poniedziałku z tych samych winogron i drożdży i bulgocze jak szalone co 20sek. Proszę o radę. Jestem początkujący więc proszę bez hejtu.

Pozdrawiam
Na początek sprawdź szczelność połączeń. Może CO2 ulatnia się innymi drogami.
Jest szczelne. Jak ściskam pojemnik to rurką wychodzi powietrze.
Ja bym sie raczej nie martwil jeszcze, troche na to za wczesnie. Jesli mowisz ze bulgocze i nie wali plesnia czy octem to jest okej. Daj mu troche czasu, byc moze stoi w zbyt chlodnym miejscu? Siarkowales winogrona?
Nie siarkowałem, wszystko co dodawałem opisałem w pierwszym poście. Stoi w temp pokojowej. Bulgocze raz na kilka godzin. Na razie czekać?
A drożdże uwodniłeś i prawidłowo ruszyły przed dodaniem.
Drożdże zgodnie z instrukcją, pracowały dobrze robiła się piana na powierzchni. Po 30min dodałem do nastawu.
Ja dalej twierdzę, że masz nieszczelny układ. Zdejmij pokrywę od fermentora i załóż jeszcze raz. Najlepszym sposobem by to sprawdzić jest spadek Blg. Jeśli jest spadek to wszystko jest ok. Pamiętaj tylko by przed pomiarem odgazować próbkę.
Szczelność sprawdzałem kilka razy, pokrywe również kilka razy ściągałem i zakładałem ponownie, zawsze sprawdzając po założeniu czy jest szczelne. Jak uciskam pojemnik to rurka bulgocze ale sama od siebie nie. Czy jeśli do jutra nic się nie zmieni można dodać ponownie drożdże?