12-01-2020, 12:08
WIELKIE XIII RYKOWISKO WINIARZY - WYSOWA 2020 - KONKURSY KRÓLEWSKIE.
Organizatorem konkursów Królewskich są członkowie SWiMP przy szerokiej współpracy osób zrzeszonych na forum wino.org.pl
I. Zasady konkursów Królewskich mających na celu wyłonienie Cysorza XIII Rykowiska:
1. Cysorzem XIII Rykowiska zostanie osoba, która uzyska we wszystkich konkursach Królewskich największą liczbę punktów. Nie wlicza się punktacja z Ogólnopolskiego Konkursu Nalewek. Cysorz honorowany jest "pucharem" przechodnim, który może zatrzymać na własność po trzykrotnym jego zdobyciu. Cysorz otrzyma dyplom na zasadach jak w pkt 9 i może otrzymać nagrody.
2. Chęć uczestnictwa w konkursach Królewskich należy zgłaszać na dzień przed rozegraniem danego konkursu. Trunki przekazuje się Organizatorowi w czasie i miejscu rozgrywania konkursu.
3. Jeżeli do danego konkursu zostanie zgłoszonych mniej niż 10 trunków to nie będzie on rozegrany. Nie dotyczy to konkursu o tytuł Królowej Warzywniaka, który zostanie rozegrany niezależnie od liczby zgłoszonych trunków. Trunki nadesłane na konkurs, który nie zostanie rozegrany nie podlegają zwrotowi.
4. Nie ma przymusu startowania we wszystkich konkursach Królewskich.
5. Wystawca podczas przekazywania trunków do konkursu jest zobowiązany do podania następujących informacji: nazwa trunku, swój nick z forum albo Imię i Nazwisko.
W nazwie trunku musi być zawarte określenie głównego składnika, z którego został on wykonany (oczywiście nie chodzi o alkohol).
Wystawcy dostarczający trunki za pomocą poczty lub innych doręczycieli powinni w sposób nietrwały (np. gumką recepturką) przymocować do butelki kartkę z określonymi: rodzajem trunku lub nazwą konkursu, na który trunek jest przeznaczony, nazwę trunku, swoje dane (nick w forum lub imię i nazwisko) oraz adres email.
6. W każdym konkursie oceny dokonują wszyscy chętni uczestnicy Rykowiska obecni podczas rozgrywania konkursu punktując od 0 do 10 wyłącznie wg jednego kryterium, czyli odpowiadając sobie na pytanie: "jak mi smakuje". Wystawca nie ocenia swoich trunków.
7. Każdy dorosły uczestnik Rykowiska, jak i osoba przysyłająca swoje wyroby, może wystawić w danym konkursie maksymalnie 2 trunki, które są własnymi wyrobami wystawiającego.
8. Do każdego konkursu Królewskiego będą osobne karty rozdawane przed jego rozpoczęciem i zbierane zaraz po jego zakończeniu. Nie dopuszcza się innej możliwości dokonywania oceny wystawionych trunków jak osobiście podczas trwania danego konkursu.
9. Zajęte miejsca od 1-6 honorowane będą dyplomami wręczanymi na podsumowaniu Rykowiska. Jeżeli miejsce od 1-6 zajmie wystawca nie uczestniczący w Rykowisku to otrzyma poprzez email dyplom w postaci pliku *.PDF do samodzielnego wydruku. Organizator może przyznawać nagrody i będzie dokładał starań, żeby nimi uhonorować pierwsze trzy miejsca w każdym z konkursów.
10. Wystawienie trunków do konkursów Królewskich nie pociąga za sobą żadnych opłat.
11. Wszelkie sprawy związane z konkursami Królewskimi należy załatwiać z koordynatorem tych konkursów, który zostanie podany na ogłoszeniu, które będzie wywieszone przy wejściu na stołówkę. Tam też będą podawane terminy i miejsca ponieważ mogą się one różnić od programu ramowego Rykowiska w zależności od sytuacji podczas trwania zlotu.
12. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszych zasad.
II. Konkursy Królewskie:
1. Konkurs o tytuł Króla Win.
Warunkiem uczestnictwa jest dostarczenie trunków na czas konkursu osobiście, "przez kogoś" lub w jakikolwiek inny sposób.
Minimalna ilość to butelka typowa dla win. Butelki z trunkiem nie mogą zawierać etykiet lub innych oznaczeń mogących pozwalać zidentyfikować ich wystawcę. W przeciwnym wypadku nie będą dopuszczone do konkursu.
2. Konkurs o tytuł Królowej Nalewek.
Warunkiem uczestnictwa jest dostarczenie trunków na czas konkursu osobiście, "przez kogoś" lub w jakikolwiek inny sposób.
Minimalna ilość to 0.25 l i butelki zawierające mniej niż 0.25 l trunku nie będą dopuszczane do konkursu.
Oceny objętości dokonuje Organizator.
Butelki z trunkiem nie mogą zawierać etykiet lub innych oznaczeń mogących pozwalać zidentyfikować ich wystawcę. W przeciwnym wypadku nie będą dopuszczone do konkursu.
Organizatorzy sugerują by w miarę możliwości zwiększyć ilość nalewki ze względu na dużą ilość osób biorących udział w ocenie. Zbyt mała ilość trunku może spowodować, iż nalewka nie zostanie poddana ocenie przez wszystkie osoby biorące udział w konkursie.
3. Konkurs o tytuł Króla Miodów.
Warunkiem uczestnictwa jest dostarczenie trunków na czas konkursu osobiście, "przez kogoś" lub w jakikolwiek inny sposób.
Minimalna ilość to butelka typowa dla win. Butelki z trunkiem nie mogą zawierać etykiet lub innych oznaczeń mogących pozwalać zidentyfikować ich wystawcę. W przeciwnym wypadku nie będą dopuszczone do konkursu.
4. Konkurs nalewek niszowych o tytuł Królowej Warzywniaka.
Na konkurs mogą być wystawiane nalewki wytworzone wyłącznie z warzyw. Nazwa nalewki wystawianej do konkursu musi zawierać nazwę warzywa podstawowego użytego do jej wytworzenia.
Warunkiem uczestnictwa jest dostarczenie trunków na czas konkursu osobiście, "przez kogoś" lub w jakikolwiek inny sposób.
Minimalna ilość to 0.25 l i butelki zawierające mniej niż 0.25 l trunku nie będą dopuszczane do konkursu.
Oceny objętości dokonuje Organizator.
Butelki z trunkiem nie mogą zawierać etykiet lub innych oznaczeń mogących pozwalać zidentyfikować ich wystawcę. W przeciwnym wypadku nie będą dopuszczone do konkursu.
Organizatorzy sugerują by w miarę możliwości zwiększyć ilość nalewki ze względu na dużą ilość osób biorących udział w ocenie. Zbyt mała ilość trunku może spowodować, iż nalewka nie zostanie poddana ocenie przez wszystkie osoby biorące udział w konkursie.
Żeby nie było wątpliwości przyjmuje się, że posługujemy się zestawem warzyw określonych na tej stronie.
III. Trunki, które nie zostaną dostarczone na 1 dzień przed konkursem nie wezmą w nim udziału (dotyczy trunków innych niż uczestników zlotu). Trunki na Konkursy Królewskie można wysyłać po 1 sierpnia 2020 roku na adres:
Jan Łopaciński
Wysowa 81
38-316 Wysowa
Organizatorem konkursów Królewskich są członkowie SWiMP przy szerokiej współpracy osób zrzeszonych na forum wino.org.pl
I. Zasady konkursów Królewskich mających na celu wyłonienie Cysorza XIII Rykowiska:
1. Cysorzem XIII Rykowiska zostanie osoba, która uzyska we wszystkich konkursach Królewskich największą liczbę punktów. Nie wlicza się punktacja z Ogólnopolskiego Konkursu Nalewek. Cysorz honorowany jest "pucharem" przechodnim, który może zatrzymać na własność po trzykrotnym jego zdobyciu. Cysorz otrzyma dyplom na zasadach jak w pkt 9 i może otrzymać nagrody.
2. Chęć uczestnictwa w konkursach Królewskich należy zgłaszać na dzień przed rozegraniem danego konkursu. Trunki przekazuje się Organizatorowi w czasie i miejscu rozgrywania konkursu.
3. Jeżeli do danego konkursu zostanie zgłoszonych mniej niż 10 trunków to nie będzie on rozegrany. Nie dotyczy to konkursu o tytuł Królowej Warzywniaka, który zostanie rozegrany niezależnie od liczby zgłoszonych trunków. Trunki nadesłane na konkurs, który nie zostanie rozegrany nie podlegają zwrotowi.
4. Nie ma przymusu startowania we wszystkich konkursach Królewskich.
5. Wystawca podczas przekazywania trunków do konkursu jest zobowiązany do podania następujących informacji: nazwa trunku, swój nick z forum albo Imię i Nazwisko.
W nazwie trunku musi być zawarte określenie głównego składnika, z którego został on wykonany (oczywiście nie chodzi o alkohol).
Wystawcy dostarczający trunki za pomocą poczty lub innych doręczycieli powinni w sposób nietrwały (np. gumką recepturką) przymocować do butelki kartkę z określonymi: rodzajem trunku lub nazwą konkursu, na który trunek jest przeznaczony, nazwę trunku, swoje dane (nick w forum lub imię i nazwisko) oraz adres email.
6. W każdym konkursie oceny dokonują wszyscy chętni uczestnicy Rykowiska obecni podczas rozgrywania konkursu punktując od 0 do 10 wyłącznie wg jednego kryterium, czyli odpowiadając sobie na pytanie: "jak mi smakuje". Wystawca nie ocenia swoich trunków.
7. Każdy dorosły uczestnik Rykowiska, jak i osoba przysyłająca swoje wyroby, może wystawić w danym konkursie maksymalnie 2 trunki, które są własnymi wyrobami wystawiającego.
8. Do każdego konkursu Królewskiego będą osobne karty rozdawane przed jego rozpoczęciem i zbierane zaraz po jego zakończeniu. Nie dopuszcza się innej możliwości dokonywania oceny wystawionych trunków jak osobiście podczas trwania danego konkursu.
9. Zajęte miejsca od 1-6 honorowane będą dyplomami wręczanymi na podsumowaniu Rykowiska. Jeżeli miejsce od 1-6 zajmie wystawca nie uczestniczący w Rykowisku to otrzyma poprzez email dyplom w postaci pliku *.PDF do samodzielnego wydruku. Organizator może przyznawać nagrody i będzie dokładał starań, żeby nimi uhonorować pierwsze trzy miejsca w każdym z konkursów.
10. Wystawienie trunków do konkursów Królewskich nie pociąga za sobą żadnych opłat.
11. Wszelkie sprawy związane z konkursami Królewskimi należy załatwiać z koordynatorem tych konkursów, który zostanie podany na ogłoszeniu, które będzie wywieszone przy wejściu na stołówkę. Tam też będą podawane terminy i miejsca ponieważ mogą się one różnić od programu ramowego Rykowiska w zależności od sytuacji podczas trwania zlotu.
12. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszych zasad.
II. Konkursy Królewskie:
1. Konkurs o tytuł Króla Win.
Warunkiem uczestnictwa jest dostarczenie trunków na czas konkursu osobiście, "przez kogoś" lub w jakikolwiek inny sposób.
Minimalna ilość to butelka typowa dla win. Butelki z trunkiem nie mogą zawierać etykiet lub innych oznaczeń mogących pozwalać zidentyfikować ich wystawcę. W przeciwnym wypadku nie będą dopuszczone do konkursu.
2. Konkurs o tytuł Królowej Nalewek.
Warunkiem uczestnictwa jest dostarczenie trunków na czas konkursu osobiście, "przez kogoś" lub w jakikolwiek inny sposób.
Minimalna ilość to 0.25 l i butelki zawierające mniej niż 0.25 l trunku nie będą dopuszczane do konkursu.
Oceny objętości dokonuje Organizator.
Butelki z trunkiem nie mogą zawierać etykiet lub innych oznaczeń mogących pozwalać zidentyfikować ich wystawcę. W przeciwnym wypadku nie będą dopuszczone do konkursu.
Organizatorzy sugerują by w miarę możliwości zwiększyć ilość nalewki ze względu na dużą ilość osób biorących udział w ocenie. Zbyt mała ilość trunku może spowodować, iż nalewka nie zostanie poddana ocenie przez wszystkie osoby biorące udział w konkursie.
3. Konkurs o tytuł Króla Miodów.
Warunkiem uczestnictwa jest dostarczenie trunków na czas konkursu osobiście, "przez kogoś" lub w jakikolwiek inny sposób.
Minimalna ilość to butelka typowa dla win. Butelki z trunkiem nie mogą zawierać etykiet lub innych oznaczeń mogących pozwalać zidentyfikować ich wystawcę. W przeciwnym wypadku nie będą dopuszczone do konkursu.
4. Konkurs nalewek niszowych o tytuł Królowej Warzywniaka.
Na konkurs mogą być wystawiane nalewki wytworzone wyłącznie z warzyw. Nazwa nalewki wystawianej do konkursu musi zawierać nazwę warzywa podstawowego użytego do jej wytworzenia.
Warunkiem uczestnictwa jest dostarczenie trunków na czas konkursu osobiście, "przez kogoś" lub w jakikolwiek inny sposób.
Minimalna ilość to 0.25 l i butelki zawierające mniej niż 0.25 l trunku nie będą dopuszczane do konkursu.
Oceny objętości dokonuje Organizator.
Butelki z trunkiem nie mogą zawierać etykiet lub innych oznaczeń mogących pozwalać zidentyfikować ich wystawcę. W przeciwnym wypadku nie będą dopuszczone do konkursu.
Organizatorzy sugerują by w miarę możliwości zwiększyć ilość nalewki ze względu na dużą ilość osób biorących udział w ocenie. Zbyt mała ilość trunku może spowodować, iż nalewka nie zostanie poddana ocenie przez wszystkie osoby biorące udział w konkursie.
Żeby nie było wątpliwości przyjmuje się, że posługujemy się zestawem warzyw określonych na tej stronie.
III. Trunki, które nie zostaną dostarczone na 1 dzień przed konkursem nie wezmą w nim udziału (dotyczy trunków innych niż uczestników zlotu). Trunki na Konkursy Królewskie można wysyłać po 1 sierpnia 2020 roku na adres:
Jan Łopaciński
Wysowa 81
38-316 Wysowa