Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: wino wychodzi na świat - pomocy rodacy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam!
Robię wino ryżowe wg przepisu ze strony. Dzisiaj dodałem 1 kg cukru rozpuszczony w 1 l wody. No i sie zaczęło. Tworzy mi się na górze czop rodzynkowy, który jest podnoszony przez zbierajacy się CO2. Muszę co 20 minut mocno zamieszać dymionem żeby ułatwić odejscie gazu. Już mi raz weszło do rurki :( Nastaw przeniosłem w chłodniejsze miejsce. Co robić? Nie mam zamiaru siedzić całą noc i mieszać butlą.

Bardzo Was proszę o jakąś radę.

PS. Dymion 10 l :( i nie mam większego :(
Ja bym chętnie pomógł, ale nie znam się, ....... , Panie...
to jest problem, mądry polak po skzodize ja ot przewidziałem i w 15 litrowym baniaku użyłem proporcji na 13 litrow, cóż nie mam pojęcia co robić, jeśli nikt rady nie da innej to moze troche odlej....
lub umiesc balon w jakiejs misce albo wannie, rorke zastąp jakims grubym szlauchem uszczelnij, koncowke włoż od naczynia z wodą, nie mam pojęcia improwizuj

W lecie mialem podobny problem z winem-chcialem wykorzystac maksymalnie gasior no i wino zaczelo uciekac...wywalilo pare razy korek i pobrudzilo sciane:diabelek:Nie chcialem odlewac wina wiec zrobiłem tak:wziałem wate perlonowa(stosowana do filtrow akwarystycznych, jest ona syntetyczna i nieszkodliwa dla wina jak sie okazało) zrobiłem z niej duzy zwój, cos na rodzaj tamponu.Wyjałem korek z rurka i wsadzilem pod niego ten "tampon" i zatkałem korkiem.Problem znikl i wino nie uciekalo, jak fermentacja ucichla po kilkunastu dniach to go wyjałem i dalej fermentowalo bez niego.
jesli dalej ci ucieka upuść jakies 0,5 litra wina (nastawu) powinno przestać wychodzić
zdejmij korek u uzyj fizeliny(kilka warstw) i gumki ja tak robie caly czas i nie mam problemow z wedrowka wina