Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: pleśń!!!
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
cześć robie własnie miód pitny(trójniak) i pojawila mi sie pleśn na powierzchni cieczy!!!macie jakis pomysl co zrobic!!?dodam ze juz raz przelalem i znow sie pojawila!!!
nie weim co mam dalej robic!!??wylac do wc to szkoda wiec mam nadzieje ze da sie to uratowac!!??
Jeśli to jest dopiero początek fermentacji (a tak podejrzewam) to najlepiej byłoby dokonać pasteryzacji lub wręcz sycenia i ponownie zadać MD.
a jak wyglada ta pleśń na pewno to pleś? moze tylko jakaś piana?
niestety ale to pleśn!!!sprobuje pasteryzacji i znow zaszczepienia md
a mam pytanie jaK robicie md!!dodajecie sok??czy rozpuszczpny miod!!robie miod korzenny a nie owocowy!!jak dodajecie soku to jakiego!!!??
z gory dzieki
Uważam, że najlepiej do miodów używać drożdży liofilizowanych takich jak AnKa-C. Są pewniejsze i duuużo prostsze w stosowaniu.