Mógłby ktoś po kolei opisać produkcje wina wiśniowego krok po kroku normalnym językiem

, bo jestem laikiem, i jedyne znalazłem to proporcje i składniki:
Wino Wiśniowe 18%
6,5 kg. wiśni
4 l. wody
2,8 kg. cukru
4g. pożywki
(Na 10L wina)
teraz jak to zrobić po kolei, wiem tylko że trzeba umyć wisnie wydrylować bo z pestek zostaje gorzki posmak kwasu pruskiego

Mogę powiedzieć jak ja robię.
Wiśnie umyte i oczyszczone nie drylowane rozgniotłem i zostawiam na dwa do trzech dni w pojemnikach przykrytych lnianą ścierką. Następnie wygniatam sok na prasie, sok plus woda z rozpuszczonym cukrem i drożdżami (schery lub porto przygotowanymi zgodnie z instrukcją) lądują w butli (50l). Po ok. trzech mieciącach gdy fermentacja prawie, że ustaje ściągam pierwszy raz, i znowu czekam . Obecnie znowu ściągam i degustuje . Można po pierwszym odciągu dodać cukru (nie polecam). Ja zostawiam wino w butli dwa lata (oczywiście degustując od czasu do czasu) a następnie przelewam do butelek.

a jak ktos nie ma żadnej prasy

sokowirówka albo fermentacja w miazdze z pektopolem a potem wyciskanie w czymś. (osobiście używam poszewki) Nie wiadomo co lepsze, przy każdej metodzie trzeba odganiać muszki.
Najbardziej wygodni robią sok z wiśni w sokowniku, ale wino traci przy tym troszku na szlachetności.
Edit - oczywiście do sokowirówki trzeba najpierw bezwzględnie odpestkować. Wiśnie.
Może być poszewka lub worek lniany (mocny) napełnić po trochę i włożyć pomiędzy dwie deski i obciążyć swoim ciałem ( na początek wystarczy ręką wysisnąć poprzez skręcanie worka)
Jak dam popracować pektopolowi to nawet nie ma czego cisnąć....zostaje samo wspomnienie po owockach i trochę pestek
Co do mocnych lnianych worków to czytałam o jednym, co wyciska w zaszytej nogawce żeglarskich spodni

Potrzeba matką wynalazków.
OKI drodzy winiarze. czyli z tego co poczytalem forum wniskuje jedno :
1) umyte wisnie dryluje, lub nie ( zalezy kto jak woli)
2) ugniatam je na miazke, obliczony wczesniej cukier - dodaje 1/2 porcji