Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Przechowywanie dzikiej róży
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Sezon na dziką róże w pełni. Uzbierałam dzielnie ok. 30 kg owoców. Niestety, wszystkie baloniki (o łącznej pojemności ok 180l) mam pełne. Postanowiłam zatem poczekać z dziką do pory zimowej, gdy np. moje truskawkowe zostanie zabutelkowane i zrobi się trochę miejsca w baniaczkach (a z uwagi na brak owoców nie będzie nic innego do roboty).

Ale co zrobić z różą? Część zamroziłam (20kg), część leży w lodówce (10 kg). Tę drugą część planuję ususzyć i zrobić winko mieszane - z tej rozmrożonej i tej suszonej. Co o tym sądzicie? Czy ta suszona nie wpłynie negatywnie na całość? A może doda trochę aromatu?

Nie mam doświadczenia w robieniu winka z DR, więc nie wiem, jak to będzie...
z suszonej DR wychodzi smaczniejsze wino niż z mrożonej.
Z suszonej smaczniejsze? Hmmm... Tylko zastanawiam sie, czy gdy wysuszę 30 kg DR w piekarniku to będzie mnie stać na zapłacenie rachunku za prąd... :ysz:

Macie jakieś inne sposoby na suszenie DR?

Pozdrawiam
kaloryfer.

Oleńka i Maciuś

Najlepiej nie przyspieszać - trza mieć dobry , suchy strych ...
A jeśli strychu się nie ma? A na kaloryferach producent zakazał kłaść tego typu rzeczy...?:(
(z resztą kaloryfery są takie wąskie, że byłoby trudno...)

Pomyślę, co z tym fanem zrobić.

K.

P.S. A czy róża suszona na "bez przyspieszenia" po prostu nie zapleśnieje...?
Najlepszym rozwiązaniem jest jednak piekarnik z termo obiegiem. Na początku temp około 902*C (30 minut) potem już 50-60. Wysuszy się w kilkanaście godzin.
Cytat:Wysłane przez winiareczka

P.S. A czy róża suszona na "bez przyspieszenia" po prostu nie zapleśnieje...?

Własnie tu jest problem.
Piekarnik jednoznacznie załatwia sprawę.
Na razie stosuję 60 st., na początku 70. Obawiam się trochę, że przy wyższej temperaturze róża może się po prostu upiec (a nawet przypalić).