Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Fermentacja w miazdze DR
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Jestem jeszcze troszkę zielony czy możecie mi odpowiedzieć na jedno krótkie pytanie z góry dzięki.
Czy w czasie fermentacji w miazdze DR należy dodać cukier razem z MD. Czy dodajemy cukier dopiero do baniaka gdy odcadzimy miazgę.
DR ma szczątkowe ilości cukru, więc drożdże nie miały by czego konsumować... Cukru należy zatem dodać - najlepiej porcjami, by nie przekroczyć stężenia 25%
Nie zapomnij o pożywce!
RC wcale nie ma szczątkowej ilości cukru. Wręcz przeciwnie. Jest to jeden z naszych najsłodszych surowców winiarskich. Dla dojrzałych owoców należy liczyć się z jego zawartością powyżej 20%. Warto więc uwzględnić to w obliczeniach.
Witam mam zamiar nastawic DR we wiadrze fermentacyjnym ,rozumiem ze dodajemy do niej wodę trochę cukru i teraz moje pytanie było by dobrze dodać tez pektopol a co z piro? Dajemy przed od razu to po jakim czasie możemy dodac nasze drożdze?
Odpuść sobie ten pirosiarczyn, silna MD wystarczy.
Odkopię temat.
Jeżeli zdecyduję się na dodanie piro, ile czasu powinienem odczekać żeby dodać MD?
ależy jaka dawka dla 1g/10l 24h spokojnie wystarczy,
Dodawanie pektopolu do DR nie ma zbytniego sensu, ponieważ owoc w zasadzie ne posiada miąższu, takie ino, ino pod skórką. Co do piro ja nigdy niedodawałem, zresztą 25lat temu to i w Krakowie był problem ze zdobyciem, a winka wychodziły całkiem, całkiem.
Mogę zapytać (może głupio) po co dodajecie do DR piro przed MD? A co do pektopolu ja dodaje, nie zaszkodzi, a myślę że działanie jakieś tam ma.
Piro ma wybijać dzikusy, pająki i robale. :lol:A tak na poważniej, ja piro nie stosuję, ale zbieram owoce rosnące powyżej 80cm nad ziemią aby uniknąć owoców hmm.., obsikanych przez dzikie zwierzęta. Być może piro ma działanie sterylizujące owoce od chorób odzwierzęcych, tego nie wiem :niewiem: