Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: WINA BEZ DROŻDŻY - co wy na to?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Witam jestem początkującym winiarzem.
Ciotka namówiła mnie na zrobienie wina bez drożdży i tak własnie nastawiłem z jeżyn (z całych owoców)
Już w tej fazie wino bardzo mi smakuje, jest napewno słabe, ale smakiem przewyższa moje wino z porzeczek(czerwonych).
Co sądzicie o wyrobie win bez drożdży jakie są jego wady (poza szybszym psuciem sie)??
Cytat:Wysłane przez Kmicic
Co sądzicie o wyrobie win bez drożdży jakie są jego wady (poza szybszym psuciem sie)??

Zasada jest prosta - najpierw czytasz strone główną, a dopiero potem zadajesz pytanie na forum o ile nie ma danej informacji na stronie głównej.

Po prostu łamiesz regulamin.
Nie znam żadnego wina BEZ DROŻDŻY.
Twoje zostało zrobione na DROŻDŻACH DZIKICH znajdujących się na owocach.
Jest słabsze ze względu na to że drożdże te NIE NADAJĄ SIĘ do robienia wina. TO jest WADA.
Poczytaj nas na forum i użyj opcji SZUKAJ

Polecam AKTYWNE drożdże WINNE.

I WITAJ NA FORUM :jupi:

EDIT: byłem za wolny.....
Ja też nie działam za długo w temacie ale kilkanaście nastaw nie pozostawia watpliwości. Ze SZLACHETNYMI pewniej i "prężniej" (%) ;)
Tylko sprawdź co do czego, koneserzy (smakosze) dzielą drożdże na grupy do białego, czerwonego, ciężkiego itp.....
Wszystko jest na forum.....sam wiele wyszukałem :oczy:
Jak juz wspomniano wykozystujesz drożdże dzikie i jesli chcesz miec mocniejsze wino zeby je dłuzej przechowywac bez siarkowania to raczej Ci sie to nie uda
http://wino.org.pl/forum/showthread.php?tid=3280
to moze ten adres Cie zainteresuje? tam jest mowa o dzikich drozdzach.
moj dziadek robi zawsze wino z kwiatow czarnego bzu, zalewajac kwaity wrzatkiem i po ostudzeniu nic nie daje tylko slodzi i leje do gasiora:)-wiec jak to sie dzieje ze wychodzi mu niezle wino sredniej mocy??
a) nie usuwa osadu po porzednim winie