Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: marchewkowo-jabłuszkowe
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
witam
robił ktoś może kiedyś winko jak w temacie? szukałem trochę na forum, ale nie udało mi się znaleść żadnego postu, który poruszałby to ciekawe zagadnienie:niewiem:
wydaje mi się że takie winko powinno być dobre... znaczy wnioskuję to tylko po smaku soczku marchewkowo jabłuszkowego, który czasem wyciskam sobie za pomocą firanki do kubeczka, ale jestem raczej początkującym winiarczykiem, nie wiem np. jak sobie taka marchew fermentuje, czy się nadaje na winko, jaką moc można uzyskać z takiego nastawu, ile posłodzić, czy gotować czy kroić, czy tylko soczek wycisnąć etc. dlatego proszę o fachowe porady i jakiś przepisik jeśli ktoś ma ;) dzięki z góry za wszelką pomoc

Oleńka i Maciuś

Przepisów na jabłkowe też jest od metra.
Przepis na czyste marchewkowe masz na stronie old.wino. Pozwolę sobie zacytować:
Cytat:Przepis na około 4 litry wina:
1,6kg marchewki
0,6kg koncentratu winogronowego lub rodzynek
0,9kg cukru
15g kwasu cytrynowego lub winowego
1g taniny (zalecam najwyżej 0,5g)
2g enzymu pektynowego
2g pożywki
drożdże winne
woda do objętości 4 litrów
Wyczyść dobrze marchewki, usuń wszelkie korzonki. Umieść marchewkę w plastikowym sitku i gotuj w 3,7l wody, aż zmięknie. Wtedy wyjmij marchewkę z wody, ale nie wyciskaj. Wywar marchewkowy przelej do baniaka, dodaj cukru i innych składników, drożdże dodaj dopiero po 24h. Uzupełnij wodą do objętości 4l. Ściągnij wino znad osadu, gdy fermentacja się zakończy.
Zaznaczam, że nie robiłem takowego wina, ani z czystej marchwii, ani z dodatkiem.
Niedawno odświeżyłem stary temat dotyczący marchwiowego, ale chyba nikt nie wypowiadał się czy robił, jak smakuje. Przyłączam się więc do prośby leniwca. Interesuje mnie smak takiego wina, jak marchew zmienia swoje własności smakowe po fermentacji.