Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Wino śliwkowe small problem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Nie jestem początkującym winiarzem robi sie u mnie wino od lat, jednak zawsze z porzeczek, winogronu, jabłek. W tym roku z braku w/w owoców zrobiłem wino ze śliwek (podobnej do wegierki) - Robiłem po swojemu czyli wypestkowane śliwki przepuściłem przez maszynkę do mięsa

30kg śliwek
6litrow wody
2kg cukru (śliwki były bardzo słodkie)

Wino zrobiłem 4 dni temu temperatura jest odpowiednia niestety nie poleciał jeszcze żaden bąbelek.

Niestosuje żadnych wspomagaczy typu pożywka drożdże.

Mieliście podobny przypadek? Nie chce zepsuć tego winka bo mnie bedzie suszyć w przyszłym roku hihi
Cytat:[i]
Niestosuje żadnych wspomagaczy typu pożywka drożdże.

Heheh :-) No niestety bez tego drugiego wspomagacza to Cię będzie suszyć, oj będzie;-)
Drożdze to nie wspomagacze, tylko... po prostu drożdże i mają za zadanie przerobić cukier na alkohol. Zasadniczo stosuje się kupne "wspomagacze" w postaci drożdzy, dzięki czemu wychodzą nam lepsze winka i generalnie cały wyrób jest prostszy. Rozumiem, że dotychczas robiłeś wina na drożdzach dzikich, które żyly sobie na owockach wrzucanych przez Ciebie do balonu. Może o tym nie wiedziales, ale w Twoich winach zawsze były owe wspomagacze, skoro wychodziły jakies procenty;-) Tym razem nie miałeś tyle szcześcia - dzikusy nie ruszyły. Dlatego należy zakupić drożdże winne, najlepiej aktywne, przygotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu i dodać do winka.
Acha, no i pożywka również jak najbardziej wskazana:)

Pozdrawiam!
No mój dziadek robił wino, mój ojciec, i nigdy nikt nie kupowal drożdży ze sklepów naturalnie byly one w owocach winka zawsze były mocne i 100% naturalne no ale jak mus to mus

Gdzie moge dostać tego typu produkty??