Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: miał być trójniaczek a zrobiłem nie wiadomo co.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam wszystkich,
Jestem całkowitym nowicjuszem. Postanowiłe 4 tygodnie temu nastawić trójniaczek wiśniowy. Troszkę o tym poczytałem i do roboty. Wydawało się proste. Nastawiłem prawie wszystko książkowo. Zamiast wody w trójniaczku zastosowałem wyciśnięty sok wiśniowy i nic nie zrobiłem z ilością miodu. Krótko mówiąc miłem BLG na poziomie 41÷42.
Bulgotało nawet ładnie do chwili obecnej. Teraz jak bulgnie w rurce raz na 5 min to wszysko. Zmierzyłem teraz BLG i ma 18. Jak myślicie czy to jeszcze zleci i do ilu może zajść. Wszystko pracowało na MD na drożdzach do midów pitnych Zamojskich i pożywce activ. Na razie nie widać klarownia, ale i pianki na wierzchu niet. Czy to ma tak być czy będę musiał to restartować. Jeżeli ktoś może mi podpowiedzieć co dalej robić to dzięki.
Dziś mam dobry dzień więc jedynie podpowiem, że warto przeczytać dzisiejszy post :podstep:
http://wino.org.pl/forum/showthread.php?tid=9186
Choć nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w robieniu miodów. Lecz powiem ci tak:
Daj mu jeszcze szansę. Mój półdwójniak po 4 tygodniach miał blg około 16. po kolejnych 4 zakończył fermentację na 10 blg( bez poprawek) skoro jeszcze powoli pracuje, to niczym się nie przejmuj, wygląda na to, że wszystko idzie w dobrą stronę.
:jupi:
No tak, tylko mój ma za sobą 4 tygodnie. Jeżeli to to samo to luksusowo. Dzięki wielkie. Odezwę się jak troszkę jeszcze postoi. W piwniczce mam ok 19 st i w takiej temperaturze miodek cały czas pracował. Jak brałem próbkę do sprawdzenia BLG to troszkę popróbowałem. Smak ma dobry, tylko mało czuć alkohol i jest słodkie i to dosyć.
PS.
Cieszę się , że masz dobry dzień przecież jest sobota. Pozdrawiam
Dzięki Marek,
Zgodnie z tym co piszesz poczekam i nie będę nic kombinował.
pozdrawiam