Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: KONKURS NA PROJEKT 13-STRONICOWEGO KALENDARZA ŚCIENNEGO NA ROK 2009
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6
Szanowne Koleżanki i Koledzy!

Dużymi krokami zbliża się czas Świąt Bożego Narodzenia i Nowy Rok 2009. Jest to niepowtarzalna okazja aby podarować sobie i najbliższym (jak również i tym dalszym) coś ładnego a zarazem praktycznego. Takim uniwersalnym, niezobowiązującym prezentem może być z pewnością kalendarz ze zdjęciami o szeroko pojętej tematyce winiarskiej, będący swoistą reklamą naszego forum.

Niniejszym ogłaszam więc konkurs na projekt 13-stronicowego kalendarza ściennego na rok 2009.

Warunkiem udziału w konkursie jest przygotowanie 13 gotowych do wydruku stron w formacie A4 (12 kart miesięcznych + karta tytułowa) z WŁASNYMI zdjęciami o tematyce winiarskiej.

Na każdej z 12 kart miesięcznych musi znaleźć się zdjęcie o tematyce winiarskiej, kalendarium na dany miesiąc oraz adres internetowy naszego forum (może być z logo).
Na karcie tytułowej musi znaleźć się zdjęcie o tematyce winiarskiej wraz z dużym/czytelnym logo i adresem internetowym naszego forum.
EDIT: Ze względów technicznych karta kalendarza ma mieć rozmiar 210 mm x 297 mm, w jakości 300 dpi (czyli 2480 x 3508 pikseli)

Gotowe projekty w postaci jednego postu z 13 plikami graficznymi należy umieścić w niniejszym watku. Do obrazków można (ale nie trzeba) załączyć link do miejsca gdzie obrazki te można obejrzeć w powiększeniu.

Jeden użytkownik Forum może zgłosić jeden projekt.

Projekt, który w drodze sondy zostanie uznany przez nas za najładniejszy otrzyma Nagrodę Główną i stanie się on oficjalnym Kalendarzem Forum SWiMP rok 2009.

Do druku zamówiony zostanie tylko Zwycięski Kalendarz – akcja jego zakupu zostanie zorganizowana w tygodniu 08-12.12.2008 roku tak abyście jeszcze przed Świętami (a najpóźniej Nowym Rokiem) mogli go mieć w domach.

Konkurs trwał będzie do godziny 20:00 dnia 30.11.2008 roku (niedziela wieczorem).

Od godziny 9:00 dnia 01.12.2008 roku (poniedziałek rano) do godziny 20:00 dnia 07.12.2008 roku (niedziela wieczorem) będzie trwała sonda na najładniejszy Waszym zdaniem projekt kalendarza.

Oficjalne ogłoszenie wyników konkursu nastąpi najpóźniej o godzinie 9:00 dnia 08.12.2008 roku (poniedziałek rano).


Nagrody są wyjątkowo atrakcyjne.

NAGRODA GŁÓWNA:
tytuł: oficjalny Kalendarz Forum SWiMP na rok 2009
200 zł na zakupy w jednym z zaprzyjaźnionych sklepów internetowych (m.in. Euro-Win, Winiarz.pl, WinoHobby)
Oficjalny Kalendarz Forum SWiMP na rok 2009

2 WYRÓŻNIENIA:
50 zł na zakupy w jednym z zaprzyjaźnionych sklepów internetowych (m.in. Euro-Win, Winiarz.pl, WinoHobby)
Kalendarz z własnego zgłoszonego projektu.

O kolejności w konkursie i podziale nagród zdecydują oczywiście Wasze głosy oddane w sondzie.

Ponieważ stworzenie atrakcyjnego projekt Kalendarza będzie pracochłonne a czas na jego przygotowanie jest krótki zachęcam do wytężonej i twórczej pracy!

EDIT: Jeżeli liczba zgłoszonych projektów nie przekroczy 5-ciu (będzie ich 5 lub mniej) organizator konkursu (czyli JA :big: ) zastrzega sobie prawo nie przyznania NAGRODY GŁÓWNEJ, przyznając jedynie 2 WYRÓŻNIENIA.

EDIT (11.11.2008):
NAGRODY DODATKOWE

1) Dla zdobywcy I miejsca w Konkursie Zarząd SWiMP ufundował nagrodę niespodziankę o wartości rynkowej ok. 100 zł. Niestety w przypadku niewielkiej ilości prac i niskiego ich poziomu Zarząd zastrzega sobie możliwość jej nie przyznania.
2) Dla zdobywców dwóch pierwszych miejsc w Konkursie (niezależnie od ilości i poziomu prac) Zarząd SWiMP ufundował nagrody książkowe – „Ilustrowany leksykon piwa” (Leszek Ruma, Kurpisz 2005, Poznań).
3) Jeden z naszych Kolegów – Maciej, zadeklarował również przyznanie wybranemu przez siebie projektowi nagrody prywatnej – reprintu książki „Winorośl” autorstwa Stanisława Madeja.
Dorzucę tu jednak pewną sugestię i nolens volens wprowadzę trochę zamieszania.
Otóż sugeruję rozdział na :
1. projekt kalendarza ( ramówkę i treść )
2. komplet zdjęć

Nie sądzę, żeby uczestnikowi konkursu udało się zrobić 13 najlepszych zdjęć akurat w swojej kolekcji. Niech każdy podeśle pulę zdjęć ( konkretna ilość do ustalenia ) i wybierze się 13 najlepszych - może nawet fajne byłoby głosowanie na zdjęcia dla poszczególnych kart ( każdy miesiąc + okładka ).
Tym sposobem powstanie hybryda najlepszych pomysłów - problem może być tylko z przyznaniem nagród, no ale to zawsze można podzielić ( np kalendarz za darmo za wykorzystane zdjęcie i bon na zakupy za ramówkę ).

Maciek OiM

Mordi - chciałem napisać podobnego posta :)
Popieram.
Koledzy.

Na początek zgodzę się z Wami ale ostatecznie jednak nie :diabelek:

Początkowo też miałem taką wizję jak Wy ale z opisanych niżej powodów pomysł ten proponuję przenieść na przyszłość.

Oderwanie ramówki od zdjęć to nie jest dobry pomysł. Wybrane w sondzie najładniejsze zdjęcia mogą totalnie nie komponować się ze stylistyką kalendarza (ramówką i treścią).
W tym konkursie pole do popisu mają Ci, którzy mają wizję całości bo konkursy na najlepsze zdjęcie o tematyce winiarskiej już były.

Ze względu na to, że do końca roku pozostały ok. 2 miesiące uważam, że nie ma co bawić się w kilka oddzielnych konkursów i odpowiednich sond.

REASUMUJĄC:
Niech w tym roku będzie tak jak zaproponowałem. Zgłaszamy kompleksowe projekty.
Niech dodatkową motywacją do wzięcia udziału w konkursie będzie fakt, że satysfakcja zwycięzcy będzie kilkunastokrotnie większa niż zwycięzców, którzy zostaliby wyłonieni w konkursach na poszczególne karty i ramówkę.
Cytat:Wysłane przez SERVATOR
Koledzy.

Prosisz się o opierdol od zacnych Dam, Serv. :lol:

Cytat:Wysłane przez SERVATOR
Niech w tym roku będzie tak jak zaproponowałem. Zgłaszamy kompleksowe projekty.
Dla mnie okay. I tak pomysł jest dość świeży, więc może nie ma co debatować a bardziej się przekonać jak będzie z wykonaniem kalendarza.
W przyszłym roku rozpiszemy sobie konkurs od stycznia i przegłosujemy każde zdjęcie, każdą datę, każdy szczegół dogłębnie... :chytry:

EDIT : Może tylko jeden szczegół... żeby zdjęcia nie koniecznie były autorskie. Niech będą ustalone przez autora projektu, ale dopuśćmy umieszczanie tam ( oczywiście za zgodą autora ) obcych fotek.

Maciek OiM

Twój konkurs - Twoje zasady.
Cytat:Wysłane przez Mordimer
Cytat:Wysłane przez SERVATOR
Koledzy.
Prosisz się o opierdol od zacnych Dam, Serv. :lol:
odpowiedź była tylko do Was a chyba nie jesteście Damami.... :jezor:

Cytat:Wysłane przez Mordimer
Może tylko jeden szczegół... żeby zdjęcia nie koniecznie były autorskie. Niech będą ustalone przez autora projektu, ale dopuśćmy umieszczanie tam ( oczywiście za zgodą autora ) obcych fotek.
To również przenieśmy na przyszłość.
Niech tym razem projekt kalendarza będzie wynikiem wyłącznie własnej pracy Forumowiczów.
Przede wszystkim z tego powodu GŁÓWNA NAGRODA finansowa jest najwyższą w historii dotychczasowych konkursów.
Cytat:Wysłane przez Mordimer
Prosisz się o opierdol
o co? bo chyba mnie oczy mylą...

A co do samego konkursu.. myślę, że jest to za duże przedsięwzięcie aby mogła w nim wziąć udział spora ilość Forumowiczów. Jest kilku grafików na Forum i myślę, że oni mogą się w to pobawić. Zawsze był problem z frekwencją w konkursach, myślę, ze ten furory nie zrobi.

Co zrobimy, gdy weźmie udział dwie osoby i obie osoby zamieszczą banalne, beznadziejne zdjecia? Wezmą oczywiście udział w sondzie i jedna z nich wygra te 200zł. Kto zamówi taki kalendarz? Kto będzie zadowolony? Oczywiście to czarnowidztwo. Życie pokaże jak będzie.
Szanowni,

eliminujecie na samym wstępie wszystkich, którzy nie posiadają własnych zdjęć, a być może chcieliby wziąć udział w konkursie. Chcąc teraz zrobić zdjęcia do kalendarza, nie ma szans na ciekawe ujęcia letnie lub zimowe. W związku z powyższym dwa pytania :)
Po primo ;) Czy jeśli kupię od znajomego fotografa 13 zdjęć, będzie to równoznaczne ze złamaniem regulaminu konkursu, bo nie będę używał własnych?
Po drugo ;) Czy zamiast zdjęć można użyć grafik (rysunków, fotomontaży itp.)?
I wreszcie po trzecio ;) dziękuję póki co za uwagę.

Pozdrawiam.
Cytat:Wysłane przez emto
Co zrobimy, gdy weźmie udział dwie osoby i obie osoby zamieszczą banalne, beznadziejne zdjecia? Wezmą oczywiście udział w sondzie i jedna z nich wygra te 200zł. Kto zamówi taki kalendarz? Kto będzie zadowolony? Oczywiście to czarnowidztwo. Życie pokaże jak będzie.
Słuszna uwaga. Jutro "delikatnie" zmodyfikuję zasady konkursu ściśle związując ważność konkursu/przyznawanie nagród z ilością uczestników.

EDIT: stosowny zapis jest w pierwszym poście

Jednocześnie z góry przepraszam za wszelkie niedociągnięcia i niejasności jakie wynikają obecnie - toć to pierwszy mój konkurs :uczen:
Cytat:Wysłane przez lepus
Czy jeśli kupię od znajomego fotografa 13 zdjęć, będzie to równoznaczne ze złamaniem regulaminu konkursu, bo nie będę używał własnych?
Toć to będą Twoje własne zdjęcia - w warunkach nie stoi, że mają być wykonane samodzielnie.
Cytat:Wysłane przez lepus
Czy zamiast zdjęć można użyć grafik (rysunków, fotomontaży itp.)?
Jeżeli zachowasz ogólnie znane zasady o prawie autorskim to w warunkach konkursu nie ma przeszkód.
Servator pomysl na konkurs dobry.... jednak mam jedna uwage... niech on dotyczy kalendarza na 2010 rok. Mysle ze frekwencja bedzie spora, jesli kazdy bedzie mial okazje zrobic zdjecia w ciagu calego roku. Tak to raczej malo osob bedzie mialo przeglad przez wszystkie sezony.
Dorzucę jeszcze jedną wątpliwość,teraz właśnie drukuje się kalendarze ,a firmy tym się trudniące mają swoje terminy. Istnieje spore ryzyko że otrzymamy kalendarz z dużym opóźnieniem.

Również z tego powodu przychylam się do zdania mamcara.
Wszystkie Wasze uwagi są bardzo konkstruktywne.
Ustalmy jednak, że w zasadniczej kwestii konkursu nic nie zmieniamy.
W przyszłym roku zrobimy konkurs na Oficjalny Kalendarz Forum SWiMP na rok 2010, który uwzględni zgłoszone przez Was uwagi.

----------------------

Osobiście nie uważam, że konkurs jest zamknięty do wąskiego grona grafików. Jest na forum wiele osób, które umieszcza różne zdjęcia - czasami jest z nimi aż "klęska urodzaju" (stąd wprowadzone ograniczenia na "wagę" i rozmiar zdjęć czy nawet publikowanie zdjęć poza naszą stroną).
Ośmielę się nawet zaryzykować stwierdzenie, że KAŻDY robi zdjęcia.
Podstawowa obróbka zdjęć jest możliwa w wielu darmowych programach a najprostsze (i nie mniej atrakcyjne niż w najbardziej profesjonalnych programach graficznych) szablony kalendarzy można zrobić nawet w Wordzie.

----------------------

Jest wiele możliwych tematów, które mogą znaleźć się w kalendarzu niezależnie od pory roku:
- wino/nalewki/miody same w sobie (pracujące nastawy, wisielce, brzeczki, gotowe produkty w kieliszkach.....)
- etykiety,
- opakowania (butelki, gąsiory, beczki... - "saute" lub dodatkowo udekorowane),
- wino i kulinaria (np. z przepisem miesiąca),
- miejsca związane z winiarstwem (winnice, piwnice, zabytki ...)
- zabawne zdjęcia (jak choćby w "Dowcipy, żarty winiarskie...")
- kroniki zlotowe.....

----------------------

Odnośnie szablonów kalendarzy to w necie jest sporo pomysłów a nawet gotowych wzorów do bezpłatnego wykorzystania. Wystarczy np. w www.google.pl wpisać "szablony kalendarzy".

-----------------------

DO DZIEŁA!
Ja podobnie jak inni uważam, że konkurs w takiej formie jest dość dużym przedsięwzięciem jak dla mnie zwłaszcza jeżeli chodzi o ilość zdjęć - ponadto skoro piszecie że można kupić zdjęcia od znajomego fotografa, to ja mam tysiące znajomych fotografów którzy sprzedają zdjęcia np na http://www.shutterstock.com http://www.stockxpert.com ale rozumiem że to nie tędy droga :)

Pozdrawiam i przyznaje że jestem bardzo ciekawy jak będzie wyglądała oficjalna wersja kalendarza na 2009 rok
Mam nadzieję, że konkursem zainteresują się uczestnicy Konkursu Fotograficzno-Winiarskiego a zwłaszcza GregoryCo, marcin_j i Stanley, których fotki są dla mnie pierwsza klasa :1miejsce:

@Mordi: Twoje zdjęcie też mi się bardzo podobało a jak zrozumiałem z komentarza miałeś niełatwy wybór co do fotki, którą wystawiłeś w konkursie.....
Pogoda w Wwie dziś nieszczególna......w innych częściach kraju pewnie też nie lepsza..... ale w sumie do zajęcia się przygotowaniem projektu kalendarza (którym będzie się można cieszyć przez cały przyszły rok).... IDEALNA :big:
Dorzucę swoje przysłowiowe "trzy grosze".... Kalendarz nie musi być od 1 stycznia do 31 grudnia,bo znam kalendarze i bardzo je cenię,które obejmują zupełnie inne przedziały czasu ,czyli np. od marca 2009 do marca 2010. A jeśli kolejny kalendarz będzie tradycyjnie od 1.01 to pewnie nikt nie zooponuje.....
Jakoś mi umknęło, gdzie wysyłać zdjęcia jak już ktoś uzbiera wymagane 13 ?
Cytat:Wysłane przez SERVATOR
Warunkiem udziału w konkursie jest przygotowanie 13 gotowych do wydruku stron w formacie A4 (12 kart miesięcznych + karta tytułowa) z WŁASNYMI zdjęciami o tematyce winiarskiej(...)
Gotowe projekty w postaci jednego postu z 13 plikami graficznymi należy umieścić w niniejszym watku.
Nigdzie nie wysyłasz, przygotowujesz projekt kalendarza, wklejasz projekt w ten temat i oczekujesz na rezultaty.

Kurczę, może zbierzemy się w kilka osób, każda przygotuje po kilka zdjęć i wystawimy projekt jako wspólny? Mam parę fajnych fotek, ale 13 nie uzbieram, żeby wszystkie były świetne. Poza tym, jakoś mam problemy ze znalezieniem darmowego szablonu kalendarza. W pakiecie Office jest taki szablon, ale najpierw trzeba mieć pakiet Office.

Rzucam hasło: kto wchodzi w kooperację? wszelkie uzgodnienia na PW i drogą mailową.
Marek
Cytat:Wysłane przez emto...
Kurczę, może zbierzemy się w kilka osób, każda przygotuje po kilka zdjęć i wystawimy projekt jako wspólny? Mam parę fajnych fotek, ale 13 nie uzbieram, żeby wszystkie były świetne. Poza tym, jakoś mam problemy ze znalezieniem darmowego szablonu kalendarza. W pakiecie Office jest taki szablon, ale najpierw trzeba mieć pakiet Office.

Rzucam hasło: kto wchodzi w kooperację? wszelkie uzgodnienia na PW i drogą mailową.
Marek
Cześć.
Wchodzę w ten interes :P

Pozdrawiam Paweł.
Cytat:Wysłane przez emto
Rzucam hasło: kto wchodzi w kooperację? wszelkie uzgodnienia na PW i drogą mailową.
Marek
Piękna inicjatywa :brawo:
Pamiętajcie tylko o "podzieleniu skóry na niedźwiedziu" (ewentualnej nagrody) zanim zgłosicie projekt - żeby potem nie było niesnasków....
Pamiętajcie też, że zawsze możecie ją przeznaczyć na cele konkursowe :diabelek:
Cytat:Wysłane przez Kko666
Jakoś mi umknęło, gdzie wysyłać zdjęcia jak już ktoś uzbiera wymagane 13 ?
Pamiętajcie też, że oceniane będą gotowe do wydruku strony kalendarza a nie 13 zdjęć....
Cytat:Wysłane przez SERVATOR
Cytat:Wysłane przez Kko666
Jakoś mi umknęło, gdzie wysyłać zdjęcia jak już ktoś uzbiera wymagane 13 ?
Pamiętajcie też, że oceniane będą gotowe do wydruku strony kalendarza a nie 13 zdjęć....

Jeśli akcja będzie organizowana przez jedną z firm z Allegro to wystarczy 13 zdjęć - oni zrobią resztę.
Cytat:Wysłane przez Kko666
Jeśli akcja będzie organizowana przez jedną z firm z Allegro to wystarczy 13 zdjęć - oni zrobią resztę.
Ale tu nie o to chodzi....To nie jest konkurs na atrakcyjność zdjęć tylko na atrakcyjność kalendarza.
Już wcześniej pisałem, że zdjęcie/grafika musi być wkomponowane w kartę. Tylko to będzie podlegało ocenie.
Poza tym przypominam, że w warunkach konkursu, napisałem o konieczności umieszczenia na karcie logo i/lub adresu internetowego naszego forum.
Stron: 1 2 3 4 5 6