Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
miód - maliniak / nie wystartował.
Witam
jestem początkującym amatorem , szukam porady.
Nastawiłem :
1,6 l miod wielokwiatowy
2.2 l woda (woda przegotowana około 30 stopni)
0,8 soku z malin (kupiony Herbapol około 65 % soku z malin)
10 gr kwasku
drożdże : Premium Yeast „Aromatic Wine Complex"
balonik 5L po odkażeniu PIRO
BLG - po pomiarze ponad 45

nastawiłem wieczorem , następnego dnia rano nic nie wystartowało , dodałem sporą dawkę (około 15 g) drożdży. Do około 15 bez zmian.
Podejrzewam zbyt duże stężenie cukru (chyba , że źle podejrzewam).

Proszę kolegów o poradę :
- rozbić to na 2 porcje obniżając BLG wodą ?
- spróbować innych drożdży , np Zamoyskiego do miodów z wcześniejszym przygotowaniem zgodnie z intrukcją ?

Będę wdzięczny za pomoc z góry dzięki za poradę
Odpowiedz
(14-03-2015, 15:12)bartekpl napisał(a): ........
nastawiłem wieczorem , następnego dnia rano nic nie wystartowało ,........
Raptus z Waszeci straszny. Poczekaj jeszczeździebko.
Trochę uciążliwe warunki dla drożdży bo sok pewnie bardziej cukrem "zalatywał' niż malinami sądząc z podanego BLG.
Nastawienie wieczorem i poranna ocena nie uzasadniają wzywania pogotowia (czyt. nerowowych ruchów).
Użyte drożdże (testowałem je) są b. dobre, ale uwzględniając cukier z miodu oraz soku malinowego poprzeczkę zawiesiłeś chyba zbyt wysoko.
Odpowiedz
Rozumiem ,
poczekam jeszcze 2 dni i podzielę się obserwacjami.
Dziękuję.
Odpowiedz
Witaj na forum. Tak na przyszłość warto się najpierw zapytać a potem robić: