Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pieczęć lakowa
Witam
Mam zamiar w niedługim czasie zamówić pieczęć lakową. Wstępny projekt w trzech wariantach mam już wykonany.

Sam skłaniam się do pieczęci nr 2 - wariant środkowy. Mam tylko małe wątpliwości czy odciskając ją w laku widoczność i dokładność odbicia grona i podpisu może być mało wyraźna.
Ciekaw jestem waszego zdania, może ktoś ma podobną :) ... jakieś wskazówki.
Odpowiedz
Nie mam doświadczenia w lakowaniu, ale tak na chłopski rozum, to opcja dwa może mieć problemy, o których napisałeś - środkowe motywy mogą być mało widoczne. Przy opcji 3 imię i nazwisko będą chyba lepiej wyglądały, pomimo, że czcionka mniej czytelna.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
Byście się zdziwili jakie szczegóły można wydobyć podczas odbijania w laku - ważne tylko żeby nie był zbyt gorący bo się ciągnie i maże, ani zbyt zimny bo się nie odbije - trzeba nabrać nieco wprawy... Najlepiej zrobić tak, że lakujesz kilka sztuk i jak lekko przestygnie to odbijasz pieczęć...
Odpowiedz
(19-11-2010, 13:30)Łukasz84 napisał(a): Byście się zdziwili jakie szczegóły można wydobyć podczas odbijania w laku...

Czyli nic raczej nie stoi na przeszkodzie, aby się skłonić do wariantu 2, wszystkie szczegóły powinny być widoczne? Po nabraniu wprawy oczywiście.
Trochę taka przyjemność kosztuje i chcę aby pieczątka była funkcjonalna.
Odpowiedz
Jeśli posiadasz pewne umiejętności manualne, to możesz zrobić na próbę pieczątkę z modeliny, wypiec ją w piekarniku, po ostudzeniu dobrze naoliwić i odbijać - powinna starczyć na sporo odbić, jednak nie jest ona tak trwała jak metalowa oczywiście...
Odpowiedz
Po kilkukrotnych zmianach czcionek jak i dopasowywaniu grona zamieszczam finalny projekt pieczątki, który został już przekazany do realizacji/grawerowania.
Kolory w gronie oznaczają różne zagłębienia, ma to dawać efekt jego wypukłości.

Odpowiedz
No to czekamy na relacje z pierwszych prób lakowania :brawo:
Odpowiedz