• Strona główna
  • SWiMP
  • Forum
  • Artykuły
  • Kalendarz
  • Galeria
  • Blogi
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Chat (0)
  • Shoutbox
  • Regulamin
  • Pomoc
Witaj! Logowanie Rejestracja
  • Pokaż dzisiejsze posty

Zaloguj się
Login:
Hasło:
Nie pamiętam hasła

Forum Domowych Winiarzy › Technologia win domowych oraz miodów pitnych › Wina owocowe › Wiśnie-Czereśnie v
« Wstecz 1 … 9 10 11 12 13 … 16 Dalej »

Wino wiśniowe czy odpowiednie proporcje ?

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryb drzewa
lukass Offline
Nowy użytkownik

Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
01-08-2007, 13:08
Witam dodam na początku że jestem kompletnym amatorem ale troche poczytałem więc co nieco się dowiedziałem ale do rzeczy.
Więc nastawiłem winko z wiśni miałem określoną ilośc wiśni. Pozbyłem się pestek, potraktowałem blenderem i wycisłem z miazgi sok. Następnie wlałem do balona w ilości:

23l soku z wiśni
20 litrów wody
8 kg cukru
15g pożywki biowin
drożdze bordaux biowin

Po 14 dniach fermentacja jakby osłabła. Piana na powierzchni zanikła ale jeszcze bulgocze. Sprawdziłem jak to owo winko smakuje i okazało się że jest kwaśne, w smaku nie wyczuwam cukru. Planowałem winko ok 14%. Teraz mam pytanie czy rzeczywiście z tego przepisu wyjdzie takie coś? I czy gdybym chciał mieć winko półwytrawne półsłodkie kiedy musiałbym dosłodzić je ? Czy wogóle jest coś takeigo możliwe ?
Szukaj
Odpowiedz
lechud13 Offline
Młodszy winiarczyk

Liczba postów: 71
Liczba wątków: 14
01-08-2007, 13:17
Dosładzanie jak najbardziej jest ok. Warto kupić areometr, pomoże ustalić Ci gęstość nastawu, dzięki czemu będziesz mógł wyliczyć zawartość %. Proporcje słuszne.
Szukaj
Odpowiedz
mnich71-71 Offline
Winiarczyk
*
Liczba postów: 205
Liczba wątków: 6
Nastrój: optymistyczny - winiarczyk
01-08-2007, 13:21