• Strona główna
  • SWiMP
  • Forum
  • Artykuły
  • Kalendarz
  • Galeria
  • Blogi
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Chat (0)
  • Shoutbox
  • Regulamin
  • Pomoc
Witaj! Logowanie Rejestracja
  • Pokaż dzisiejsze posty

Zaloguj się
Login:
Hasło:
Nie pamiętam hasła

Forum Domowych Winiarzy › Technologia win domowych oraz miodów pitnych › Wina zimowe › Owoce suszone v
1 2 3 4 5 … 8 Dalej »

Rodzynkowe po raz pierwszy

Strony (2): 1 2 Dalej »
Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryb drzewa
Artur_M Offline
Winiarczyk
*
Liczba postów: 147
Liczba wątków: 12
Nastrój: Muy bien ;o)
22-03-2015, 23:32
Witam wszystkich po długiej przerwie ;)

Tym razem postanowiłem zmierzyć się z winem rodzynkowym. Zaznaczam, że jestem początkującym winiarzem, wciąż się uczę, a przygoda z winiarstwem to kolejna lekcja pokory ;)

Będzie mi ogromnie miło, gdy osoby z większym doświadczeniem włączą się do dyskusji i pomogą mi przeprowadzić cały proces produkcji mojego Rodzynka do końca ;)

Założenia: wino, coś między winem wytrawnym, a półsłodkim.
Baniak: 5 litrów
Przepis wzięty od Cieślaka (przepis 49, str. 150, nastaw na 10 litrów, więc wszystko dzielone na 2), czyli:
- rodzynki 1,25kg (sułtańskie z Biedronki, ok. 5zł za opakowanie 250g),
- cukier 800g,
- woda 5l,
- kwas cytrynowy 15g,
- drożdźe aktywne Enovin,
- pożywka BioWin 3g.

14.03.
Rodzynki wg Cieślaka przepłukałem jedynie zimną wodą. Po lekturze forum już wiem, że będę miał problemy, gdyż nie oczyściłem rodzynek z substancji konserwujących (nie przelałem wrzątkiem). Stało się.

Rodzynki rozdrobniłem za pomocą noża. Mozolna robota, ale już za mną. Wyczytałem, że zdania na ten temat są podzielone. Ja postanowiłem potraktować je nożem.

Rodzynki umieściłem w baniaku 5 litrów (kolejny błąd) i zalałem ciepłą wodą w ilości 3 litrów, w której to uprzednio rozpuściłem 0,5kg cukru, 7 g kwasku cytrynowego, drożdże aktywne i pożywkę 2g.